Tunnisteet

fiilistelyä (41) hölmöä (3) joulu (3) kissa (1) kynnet (15) laihista (22) laskuvarjo (1) leipomuksia (18) liikunta (12) matka (2) meikkaus (4) muutto (4) remontti (34) ruokaa (14) sisustus (13)

sunnuntai 25. toukokuuta 2014

Kesän merkkejä näkyvissä

Sain laitettua vähän kesäkukkia eilen purkkiin. Ostin kaksi pikkukukkaista orvokkiamppelia. Toisen laitoin roikkumaan etuovelle, kuten amppeli kuuluukin. Toisen vaihdoin korkeaan kapeaan peltiruukkuun ja jätin senkin ovelle. Pikkunätti amppeli on ihan kivan näköinen siinä korkeassa ruukussakin.

Amppeli on kuin kukkapallo ruukun päällä

Takapihalle ruukkuun laitoin jotain punertavampia kukkia. Tiedän kukista yhtä paljon kuin sika polkupyörästä. En siis tunnista juuri muita kuin tuon orvokin ja hätinä voikukan. Mutta nimistä viis, mua kiinnostaa enemmän kukkien väri. Noi kukat on just mun värisiä ja se riittää mulle.

Ostin näitä myös siksi, että niissä näkyi paljon nuppuja. Toivottavasti ne puhkeaa kukkaan.

Oon mä sit nähny muitakin kesän merkkejä kuluneella viikolla. Tämä yksilö oli eksynyt töissä sisätiloihin ja koska meillä on töissä vähän viileämpää se näytti olevan hieman kohmeessa siinä tallustellessaan. Sai siitä ainakin hyvin kuvan otettua.
Perhoset on kyllä kauniita.

Tänään näin vielä tämmösen lauman uiskentelemassa. Kovin lähelle en päässyt kuvaamaan, mutta sorsakaveruksethan ne siinä joessa ui. Ne vaan lähti just uiskentelemaan eri suuntiin, kun yritin ottaa kuvaa.

Eivät ole ilmeisesti mitään linssiluteita.

Kesä on siis alkanut.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti